A Levi’s nemrég közölte, hogy az online értékesítések és a farmertermékek iránti kereslet világszerte tovább erősödött. A jó hírek ellenére a vállalat részvényei 7,5 százalékot estek a tőzsdezárás utáni kereskedésben, mivel az amerikai importvámokhoz kapcsolódó költségek meghaladták a Wall Street várakozásait, írja a Reuters.
Áremelés, készletnövelés és az amerikai vámok hatása
A Levi vezetése szerint a cég már a karácsonyi szezon előtt biztosította ünnepi készleteinek mintegy 70 százalékát, valamint mérsékelt áremeléseket hajtott végre, hogy ellensúlyozza Donald Trump amerikai elnök változó vámrendszerének hatásait. A vállalat azonban elismerte, hogy ezek az intézkedések nem tudják teljesen semlegesíteni a nyomást: a negyedik negyedév bruttó nyereséghányada várhatóan 130 bázisponttal csökken majd.
„A szokásosnál valamivel több készletet hoztunk be ebben az időszakban” – mondta Harmit Singh pénzügyi igazgató a Reutersnek. „Ezt azért tettük, hogy megvédjük az ünnepi időszak teljesítményét.”
A Levi most a 2025-ös pénzügyi évre részvényenként 1,27–1,32 dolláros korrigált nyereséget vár, szemben a korábbi 1,25–1,30 dolláros előrejelzéssel. Ez enyhén elmarad az LSEG elemzői által várt 1,31 dolláros középértéktől. Az előrejelzés azzal számol, hogy az Egyesült Államok 30 százalékos vámot tart fenn Kínával, illetve 20 százalékosat más országokkal szemben az év végéig.
Michael Ashley Schulman, a Running Point Capital Advisors befektetési igazgatója szerint: „Három hónappal ezelőtt a befektetők még el tudták képzelni, hogy a farmeripar védett a vámoktól, de most világos, hogy még a jeans sem kebelezheti be teljesen a kereskedelmi bizonytalanságot.”
Növekvő eladások, diverzifikált gyártás és erős európai piacok
A Levi egyre nagyobb hangsúlyt fektet saját értékesítési csatornáira, a teljes árú termékekre és a termékportfólió szigorú ellenőrzésére. A vállalat készletszintje 12 százalékkal nőtt az előző évhez képest, ami a növekvő keresletre és a kínálat bővítésére adott válasz volt.
A Levi termékeinek nagy részét Dél-Ázsiában gyártja – főként Bangladesben, Kambodzsában és Pakisztánban –, ahol a Trump-adminisztráció magas vámokat alkalmaz. Ennek ellenére a vállalat túlteljesítette az elemzői várakozásokat a harmadik negyedévben, köszönhetően az európai és amerikai piacon egyre népszerűbb széles szárú farmernadrágok iránti keresletnek.
A cég 7 százalékos nettó bevételnövekedést jelentett a 2025. augusztus 31-én zárult negyedévben, 1,54 milliárd dollár értékben, ami meghaladta az elemzők 1,50 milliárd dolláros becslését. A korrigált részvényenkénti nyereség 34 cent lett, szemben az előre várt 31 centtel.
A Levi Strauss ezzel újabb lépést tett afelé, hogy megerősítse pozícióját a globális divatiparban, miközben a változó gazdasági környezet és a kereskedelmi szabályozások közepette is képes növekedést elérni.
Ez is érdekelheti:
Újra hódít a trapéznadrág: visszatér a 70-es és 2000-es évek kedvence
Lejtőre került az ikonikus kék farmerjeiről ismert vállalat?
A nyitókép csak illusztráció, forrás: Photo by Garreth Brown: pexels