Pár nap és színre lép az a generáció, mely megéri a 22. századot

Pár nap és színre lép az a generáció, mely megéri a 22. századot, hisz ez az a korosztály, melybe az 2025 és 2039 között született emberek tartoznak.
A Béta Generáció jellemzői:

  • 2025 és 2039 között születnek.
  • 2035-re a világ népességének 16%-át teszik ki.
  • Ők lesznek a fiatalabb Y generáció (millenniumiak) és az idősebb Z generáció gyermekei.
  • Sokan közülük megélik a 22. századot.

Miért neveztük őket Béta Generációnak?
A Béta Generáció az Alfa Generációt (2010-2024 között születettek) követi. Az elnevezés az első generációkat jelképezi, amelyeket egy teljesen más világ formál. Azért váltottunk a görög ábécére, hogy kifejezzük: ezek a generációk egy új világban nőnek fel, amelyet a technológiai integráció határoz meg, írja a mccrindle.

A technológiával átszőtt világ hatása
A Béta Generáció számára a digitális és a fizikai világ összeolvad. Míg az Alfa Generáció a mesterséges intelligencia és az okos technológia felemelkedését tapasztalta meg, a Béta Generáció már olyan korban él majd, ahol az AI és az automatizáció mindennapjaik része lesz – az oktatásban, a munkahelyeken, az egészségügyben és a szórakozásban.
Valószínűleg ők lesznek az első generáció, akik számára az autonóm közlekedés, a hordható egészségügyi technológiák és az immerszív virtuális környezetek mindennaposak lesznek. Formálódó éveikben nagyobb hangsúlyt kap a személyre szabás, ahol az AI algoritmusok a tanulástól a vásárláson át a társadalmi interakciókig minden területet az egyéni igényekhez igazítanak.

Technológia és szülői nevelés
A technológia napjainkban kettős szerepet játszik a szülői nevelésben. Egyfelől a millenniumi szülők már eszközként használják a technológiát gyermekeik oktatására, kapcsolattartásra és szórakoztatásra, már fiatal korban integrálva azt az életükbe. Másfelől egyre nagyobb figyelmet kap a technológia negatív hatása, ezért a szülők igyekeznek kiegyensúlyozni a képernyőidőt szabadtéri tevékenységekkel és személyes kapcsolatokkal.

A Z generáció szülői jobban ismerik a közösségi média előnyeit és veszélyeit, és nagyobb valószínűséggel tartják fontosnak gyermekeik képernyőidejének korlátozását (36%-uk helyez erre hangsúlyt, szemben a millenniumi szülők 30%-ával). Technológiailag legjártasabb szülőkként a Z generáció egyszerre látja a képernyőidő előnyeit és hátrányait, és tudatosan szabályozza gyermekeik hozzáférését.

Generációk elnevezése és besorolása
A generációk besorolása a társadalomtudományok területéről származik, nem a popkultúrából. Tudományos megközelítéssel, azonos születési időszakok és semleges elnevezések alkalmazásával pontosabb elemzések végezhetők. Ez a trend folytatódik a jövő generációival is, mint például a Gamma Generáció (2040-2054) és a Delta Generáció (2055-2069). Az egységes 15 éves időintervallum lehetővé teszi a globális összehasonlításokat.

Egy változó társadalomban felnőve
A Béta Generáció olyan világot örököl, amelyet éghajlatváltozás, globális népességváltozások és gyors urbanizáció jellemez. Számukra a fenntarthatóság nem választás, hanem alapelv lesz. Millenniumi és Z generációs szülők nevelik őket, akik nagy hangsúlyt fektetnek az alkalmazkodóképességre, egyenlőségre és környezettudatosságra, így a Béta Generáció globális szemléletű, közösségközpontú és együttműködő lesz.

Kapcsolódás és egyéniség
A társadalmi kapcsolatok a Béta Generáció számára másképp alakulnak. Egy „mindig bekapcsolt” világban születve digitális interakciók révén navigálják barátságaikat, oktatásukat és karrierjüket. Ugyanakkor szüleik vezetésével prioritássá válik a digitális identitásuk biztonságos és bölcs kialakítása, valamint az egyéniségük megerősítése online és offline környezetben egyaránt.

Előre tekintve
A Béta Generáció egy új korszak hírnöke. Olyan világban nőnek fel, amelyet technológiai áttörések, változó társadalmi normák és egyre nagyobb hangsúly a fenntarthatóság és globális állampolgárság formál. Az ő értékeik, viselkedésük és törekvéseik megértése kulcsfontosságú lesz, hogy felkészüljünk arra, hogyan alakítják majd a jövő társadalmát.

Ez is érdekelheti:

Vezetők 40 százaléka szerint a Z generáció nem alkalmas a munkavégzésre

Cégvezetők szerint a Z-generáció lusta dolgozni

A nyitókép csak illusztráció, forrás: PublicDomainPictures képe a Pixabay -en.