A kormányzatnak az AAI, az autóipar szakmai szervezete és az amerikai autógyártók azt javasolták, hogy ne növeljék túl gyorsan az elektromos járművek eladását, írja az Origo.
Az AAI elnöke, John Bozzella vasárnap azt mondta, hogy fontos, hogy a vásárlók választhassanak a különböző technológiák között. Szerintük az elektromos autók még mindig túl drágák a fogyasztók többségének, és töltőhálózatból is kevés van.
A nagy autóipari vállalatok arra figyelmeztettek, hogy ha túl hamar teszik kötelezővé az elektromobilitást, akkor sok munkahely fog elveszni.
A General Motors, a Ford és a Stellantis úgy nyilatkoztak, hogy nem tudják könnyen és jövedelmezően elektromosra cserélni a járműveiket.
Az EPA, az Amerikai Környezetvédelmi Ügynökség szóvivője vasárnap azt közölte, hogy még vizsgálják a tervezett rendeletet. Azt is elmondta, hogy az ügynökség célja, hogy olyan megoldást találjon, ami csökkenti a légszennyezést és az éghajlatváltozás hatásait, és gazdaságilag is kedvező a családoknak.
A gyártók egyetértenek azzal a régebbi tervvel, hogy 2030-ra az új autók felét elektromosra váltsák. A kormány viszont 2032-re 67 százalékos arányt szeretne elérni. A mostani arány alig 8 százalék.
A Tesla még ennél is magasabb célokat tűzött ki: 2032-re 69 százalékot, 2035-re pedig 100 százalékos piaci részarányt akar az elektromos autóknak. A Ford és a GM eladásainak csak kis részét adják az elektromos autók: négy, illetve három százalékot. A pick-upok és a SUV-ok viszont a Ford eladásainak több mint felét, a GM eladásainak pedig majdnem felét teszik ki.
Ez is érdekelheti:
Mr. Bean a hibás azért, mert kevés e-autót adnak el Nagy-Britanniában?
Olyan kevés az e-autó töltőállomás, hogy verekednek értük a britek