A nejemmel felmondtunk, hogy egy MI-alapú influenszert alkossunk, most ő fizeti a bérünket

Olivia C egy MI-alapú influenszer, aki látszólag ingyen utazgatja körbe a világot – a valóságban azonban egy pénzügyileg tudatos házaspár kitalált terméke, akik mostanra felmondtak az állásukban, hogy az influenszer fizesse a bérüket.

Olivia C egy hátborzongatóan élethű influenszer, akit teljes egészében mesterséges intelligenciával (AI) hoztak létre. Instagram-oldala, az „@oliviaisflyinghigh”, egy lelkes utazó életét mutatja be, aki lazának tűnő „pillanatképeket” készít a világ különböző országaiban, például Portugáliában, Peruban és az Egyesült Királyságban.

A látszólag gondtalan életmód mögött azonban egy páros áll, akik fáradhatatlanul dolgoznak azon, hogy „Olivia C-t” életre keltsék. Ők a házaspár, a 42 éves Alvero és a 34 éves Rita, akik 20 év reklámipari tapasztalat után megalapították a Falamusa kreatív ügynökséget.

„Olivia egy informális, szórakoztató kísérlet a technológia tesztelésére” – mondta Alvero exkluzív interjúban a The Mirror-nak. „Láttuk, hogy ez egy trend, és azt gondoltuk: nézzük meg, tudunk-e jobbat csinálni, tudjuk-e igazán hihetővé tenni, gondoljuk át, hogyan reagálnak rá az emberek, és egyszerűen gyűjtsünk tapasztalatokat.”

„A mesterséges intelligenciáról beszélnek az emberek, spekulálnak, és fantáziálnak arról, hogy majd lecserél minket, elpusztít minket és a világot. Ezért gondoltuk, hogy dolgozzunk vele, és derítsük ki, mire képes… A dolgok nagyon gyorsan haladnak, ez rendkívül motiváló – valódi, gyakorlati alkalmazásokat fedezünk fel a technológiában.”

Napi teendők és a szépségverseny

Miközben Alvero inkább Olivia C marketingjével foglalkozik, Rita az új technológiák, például a Luma AI és a Midjourney segítségével alakítja ki a megjelenését. Olivia C élethű közösségi médiafotói révén idén harmadik helyezést ért el a világ első AI által generált szépségversenyén (WAICAs).

Ezt a „tech Oscarnak” nevezett versenyt teljesen mesterséges modellek részvételével rendezték meg, akiket megjelenésük, technikai kidolgozottságuk és közösségimédia-hatásuk alapján bíráltak egy online eseményen. Ez egy olyan időszakban történt, amikor a SpringerNature szerint „a márkák egyre inkább AI által generált modelleket használnak termékek marketingelésére” az alacsonyabb költségek és a gyorsabb időhatékonyság miatt.

Az Imagine Education – egy AI-alkotók számára létrehozott coaching platform – szintén „360%-os növekedést” tapasztalt a regisztrációk számában az elmúlt hónapban. A platform olyan kurzusokat kínál, amelyek „a saját AI-influenszer létrehozásához szükséges készségeket” tanítják, amelyeket a szóvivők szerint tökéletes megoldás azok számára, „akik nem szeretnének nyilvános alkotók lenni, de mégis ki akarják használni az influenszer életmód előnyeit.”

Szereti az élet jó dolgait, például a jó bort, néha egy szép ruhát… néha olvas egy ismeretlen perui írót… Egy emberi lányt akartunk, aki így néz ki, és kész.” – mondta Alvero. Majd hozzátette: „Nem kérdőjeleztük meg, tudom, hogy vannak, akik valódi szépségproblémákról és hatásokról beszélnek, de ez nem a mi célunk.”

Mit hoz a jövő?

Alvero nem tudja pontosan, mit tartogat a jövő Olivia C számára, de ő és Rita eltökéltek abban, hogy jó célra használják. Különösen érdekli, hogy produkciós cégekkel és oktatási programokkal dolgozzon együtt, hogy lássák, hogyan lehet kreatív módon alkalmazni a mesterséges intelligenciát.

Hozzátette: „A történelem nem ismétli önmagát, de rímel. Mindig láttuk a történelemben, például a tűznél. Tudod, hogy ‘a tűz mindent feléget’ – nem, de nagyszerű az ételkészítéshez.

Vagy a fotográfia – ‘mi lesz a festészettel a fotográfia miatt?’ Nos, megnyitotta az utat más művészeti irányzatok előtt, mint például a futurizmus és a kubizmus.

Mindig van egy sokkhatás, majd egy integráció. Szerintem ez most is így van. Természetesen hatalmas téma az AI társadalmi, politikai és sok más területen való hatása. De szerintem ez mindig is így volt… Természetesen nagyon jelentős lesz, sok mindent megváltoztat, de évszázadok óta így haladnak a dolgok.”

Ez is érdekelheti:

20.000 dollárt is megkeres havonta a modell, noha nem is létezik

Íme az első spanyol AI modell, aki akár 10 000 eurót is keres havonta

Nyitókép forrása: Instagram – Olivia C.