A sajtóban egyre több cikk jelenik meg, miszerint olcsó kínai e-autó dömping várható Európában.
Erről beszélt az Inforádióban Szunomár Ágnes, a Corvinus Egyetem docense, írt minderről az Infostart.
A háttérben számos ok áll
A kínai állam, mely korábban segítette az e-autógyártást, lassan kivonul a piacról, hisz az ázsiai vállalatok már maguktól is boldogulnak.
Olyannyira, hogy ma már az innováció, a technológia „egyes számú“ fejlesztői, míg korábban másodlagos szereplőknek számítottak, ráadásul a térségben minden nyersanyag rendelkezésre áll.
Mindehhez járul az is, hogy igazodva a piac törvényeihez, a kínaiak nagy tételben, és így igen olcsón gyárthatják a modelljeiket, elárasztva ezzel például Európát jó minőségű, mégis olcsóbb kocsikkal.
De nemcsak Európában, hanem máshol is világon is egyre több kínai e-kocsit étékesítenek. A szakértő kiemelte, a kínai BYD már sok helyen népszerűbb autómárkának számít, mint a Tesla, ami legfőképpen az olcsóbb árnak köszönhető.
A folyamat már Európában is elindult, hisz több kínai cég is elkezdte az értékesítést az öreg kontinensen.
Dömping várható, hisz ezen autók átlagára 4.000 dollár körül lehet, ami a legversenyképesebb árképzésnek számít a térségben.
Ez is érdekelheti:
A négymilliót se éri el az új kínai e-autó ára
A nyitókép csak illusztráció, forrás: Image by Lifestylememory on Freepik