
Nem titok, hogy ma már a közösségi média aktív használata nélkül szinte lehetetlen sikeres vállalkozást építeni. De mikor jön el az ideje annak, hogy a legjobb eredményeket érjük el posztoláskor? Ez a kérdés gyakran összezavarja a vállalkozókat, hiszen a különböző platformok, különféle célközönségei miatt nem egyszerű meghatározni a tökéletes időpontot.
A közösségi média, mint kulcsfontosságú eszköz
A közösségi média oldalak hatékony használata elengedhetetlen, ha el akarjuk érni a célközönségünket. Sokan abban a korban élnek, amikor azt gondolják, hogy csak elég gyakran kell tartalmat megosztaniuk, és jönni fog a siker. Azonban a mennyiségnél talán még fontosabb a minőség, valamint a megfelelő időzítés! Mit gondolsz, a te célcsoportod mikor a legaktívabb?
A SocialWingsnél elérhető Facebook hirdetéskezelés azt mutatja, hogy a pontos időzítés ugyanolyan fontos lehet, mint maga a tartalom. Képzeld csak el, hogy hiába van egy kreatívan megírt posztod, ha azt a célközönséged nem látja, mert rossz időpontban tetted közzé.
Az is előfordulhat, hogy a közösségi média algoritmusai nem segítenek, különösen akkor, ha nem a megfelelő időben posztolsz. A hirdetéskezelés azonban segíthet áthidalni ezeket a problémákat, hiszen így pontosan azokat az embereket érheted el, akikre szükséged van.
Tekintsd meg a közönséged aktivitását
Egy másik fontos szempont, hogy megismerd a célközönséged szokásait és aktivitási időpontjait. Rengeteg eszköz áll rendelkezésünkre, amelyekkel pontos adatokat gyűjthetünk arról, kik és mikor használják a közösségi médiát. Az ilyen információk alapján sokkal céltudatosabban tudunk majd tartalmat megosztani.
Korábbi kutatások szerint az esti órák a legsikeresebbek a posztolás szempontjából, különösen hétköznapokon. Természetesen mindig érdemes figyelni és tesztelni, hogy saját célcsoportunkra mi az igazán jellemző.
Nem mindegy, kiket szólítasz meg
Elgondolkodtál már azon, hogy nem pusztán a követők száma számít? Sok más tényező is befolyásolja a social media jelenléted sikerét. Az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetsz, az, ha vásárolt követőket halmozol fel, akik valójában sosem lépnek interakcióba a tartalmaiddal. Ez nemcsak pénzkidobás, hanem a közösségi médiák szabályzata is tiltja az ilyen gyakorlatokat. És persze, ezek a profilok általában nem is valós személyekhez köthetők.
Olyanokkal kell kapcsolatot építeni, akik valóban érdeklődnek a vállalkozásod iránt. Az igazi értéket az aktív felhasználók jelentik, akik elkötelezettek. Hosszú távon csak így alakíthatsz ki valódi közösséget az oldalad körül.
A tudatos hirdetési kampányok ereje
Gondoltál már arra, hogy a PPC hirdetésekkel mennyire növelheted az oldalad elérhetőségét? A célzott hirdetések révén nemcsak a meglévő követőidhez jutsz el hatékonyan, hanem új embereket is bevonzhatsz, akik érdeklődnek a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt. A megfelelő hirdetési stratégia kidolgozásával sokkal jobban megszólíthatod a célközönséged.
Az olyan ügynökségek, mint a SocialWings, teljes körű online marketing megoldásokat kínálnak, kezdve a kampányok kezelésétől egészen az e-mail marketingig. Azok a vállalkozások, akik szakértőkre bízzák a posztolást és a hirdetéseiket, sokkal inkább élvezhetik az üzleti eredményeket.
Szponzorált tartalom – Hirdetés (x)
Kép forrása: Az ügyfél oldala, socialwings.hu