A közösség erejét sok esetben szokás emlegetni, de talán még nagyobb ereje van a közösségi platformoknak, ahol ma már szinte minden ember megtalálható. Egy ekkora elérési felület pedig természetesen a hirdetések tekintetében is szót érdemel, hiszen ha jól csináljuk, a pénzünkért cserébe rengeteg potenciális partnert érhetünk el.
Egy platform mindenkinek
A közösségi platformok szinte egyidősek az internet szélesebb körű elterjedésével és a ma is jellemző globális szociális háló alapvető elemei a kezdetektől fogva. Sőt, “vadhajtásai” akár kisebb szegmensben is jól tudnak működni, melyre jó példa a 2002-ben indult és azóta megszűnt magyar közösségi weboldal az iWiW is, ami már akkoriban is tekintélyes teljesítményre volt képes, hiszen 2005 és 2010 között a leglátogatottabb hazai portál cím tulajdonosa volt. A valódi áttörés azonban a világon gyakorlatilag mindenhol elérhető és ezáltal mindenkit összekötő közösségi platform, a Facebook megjelenése volt, mely felület ma is rendkívül aktív, még ha a közönsége némiképp át is alakult.
A közösségi média felületei és így a Facebook is sokáig valóban csak arra szolgált, hogy különböző emberek egymás ismerőseivé váljanak a világ minden tájáról és ezen a felületen oszthassák meg gondolataikat, élményeiket, akár fotókkal és videókkal fűszerezve, illetve természetesen a kommentelés és üzenetváltás lehetősége is olyan jellemzői voltak az oldalnak, melyre mindenki felkapta a fejét, hiszen több korábban is népszerű lehetőséget integrált egyetlen felületbe. A hangsúlyok mára kissé eltolódtak, de a közösségi platformok továbbra is népszerűek.
Idővel természetesen megjelentek a felületen a különböző cégek, szolgáltatók vagy akár emberek oldalai is, melyek némiképp más struktúrát képviseltek, mint egy egyszerű profil, számukra ráadásul plusz előnyöket is kínált ez a felület. A Facebook hirdetések megjelenésével a platform lényegében egy hatalmas hirdetőoldallá is vált, ahol fizetett promóciók és kampányok révén bizonyos bejegyzéseket kiemelhetünk és szélesebb közönség elé tárhatunk, legyen szó egy termékről, szolgáltatásról vagy lényegében bármi eladhatóról. A Facebook hirdetés árak témája tehát nagyon is aktuális.
A Facebook marketing relevanciája 2024-ben
Ha úgy tetszik, a Facebook a közösségi média felületek úttörője volt, ugyanakkor azóta számos hasonló elven működő, de kicsit mégis más szolgáltatásokat és felületeket kínáló alkalmazás is népszerűvé vált. Az Instagram vagy épp a TikTok térhódítása elsősorban a Z- és Alfa-generáció körében tapasztalható, de a felhasználók átlagéletkorát nem kizárólag ez a két csoport adja. Az új felületek megjelenése ugyanakkor sok esetben megkérdőjelezi a Facebook és ezzel együtt a Facebook hirdetések relevanciáját is, azt állítva, hogy mostanra már sokkal kevesebb ember találkozhat azokkal, illetve ez a platform mára leginkább a boomerek által használt.
Tény, hogy a Facebook elsődleges felhasználói rétege az utóbbi bő egy évtizedben átalakult, de ez leginkább annak köszönhető, hogy a platformot ismerők és használók együtt idősödnek az oldallal. A Facebook marketing kapcsán pedig fontos kitétel, hogy ismerd a közönséged, hiszen minden online marketing tevékenység tekintetében nélkülözhetetlen a megfelelő célcsoport megtalálása. Így tehát a Facebook hirdetés árak elsősorban azok számára lehetnek érdekesek, akik a felületet nagy átlagban használó társadalmi csoportokat célozzák meg kampányaikkal. Ez a felhasználói bázis pedig óriási, így egy Facebook hirdetés létrehozása nagyon is valós lehetőség.
A Facebook Ads-ről röviden
A Facebook – mely ma már Meta néven üzemel – a közösségi szerepe mellett olyan felület is, melyen hirdetések jelenhetnek meg, ezzel együtt pedig az Instagram vagy a Messenger is használható, mint reklámfelület. Ez a kiosztás hasonlatos a Google rendszeréhez, ahol a keresőmotoron kívül a Gmail vagy épp a YouTube is a kampányok alanyaként szolgáló platform. További hasonlóság, hogy a PPC hirdetésekhez hasonlóan itt is licit alapon működnek a megjelenési lehetőségek, a többit azonban már az oldal algoritmusa intézi. Így tehát a Facebook hirdetések a felhasználók és a felület közös munkájának eredményeként is felfoghatók. A Facebook hirdetés létrehozása során pedig képes, videós vagy akár carousel hirdetéseket is választhatunk, a célközönségnek megfelelően.
Egy Facebook kampány működése
Ahogy már említettük, a Facebook hirdetések a más helyekről is ismert dinamikus aukciós folyamatra épülnek, mely tulajdonképpen azt jelenti, hogy egy Facebook hirdetési kampány elindításával belépünk a versenybe, amelyben az egyes hirdetések harcolnak egymással a megjelenésért. Az algoritmus itt is számításba veszi a hirdetés relevanciáját, illetve a várható interakciók is fontos rangsorolási tényezőnek mondhatók. A felhasználói élmény itt is elengedhetetlen, a Facebook esetében pedig ez talán még kiemelkedőbb elvárás, így sok esetben nem is a legmagasabb ajánlat, hanem a legnagyobb valószínűséggel átkattintást hozó hirdetés jelenik majd meg.
Hogyan alakultak idén a Facebook hirdetés árak?
Mivel a Facebook kampányok ára több tényezőtől függ, mindenkire érvényes általános számokkal nehéz lenne szolgálni. Nem mindegy ugyanis, hogy milyen célzást alkalmaznak, milyen típusú a hirdetés ahogy az sem, hogy milyen profillal működik a hirdető vállalkozás, hiszen a meghatározó elem itt is a verseny. Ebben az összetett rendszerben két gyakori árazási modell említhető: a kattintásonkénti költséggel járó CPC, illetve az ezer megjelenítésenkét realizálódó CPM. Előbbi esetben az idei átlagos kattintásonkénti költség 30-150 Ft között alakult, míg a CPC esetében 800-2000 forint között kellett fizetni ezer megjelenítésért.
Szakértő segítség a Facebook kampánykezelésben
Mivel az online hirdetéskezelések világa meglehetősen összetett, az ideális eredmény is komoly tapasztalatot, a folyamatokra való értő rálátást igényel. Ehhez pedig sok esetben szükség lehet egy szakértő cég támogatására, akik teljeskörű Facebook kampánykezelést folytatnak, ami által akár alacsonyabb költségkeretből is jobb eredményt érhetnek el a hirdetéseink. A rutinos szakértők segíthetnek kiaknázni a Facebook hirdetések lehetőségeit, legyen szó akár a kreatív megjelenésről, akár a célzást érintő finomhangolásokról.
Az úgynevezett Paid Media Ads szolgáltatások keretébe pedig sok egyéb is belefér, hiszen a korszerű online hirdetések számára rengeteg platform áll rendelkezésre. A megfelelő cég kiválasztásával így nem csupán a Facebook hirdetések lehetnek relevánsak, hanem akár a Google Ads vagy épp LinkedIn kampányok, az organikus linkfejlesztés és a különböző remarketing lehetőségek egyaránt. Egy magát korszerűnek valló cég jellemzően nyitott a modern lehetőségekre, mely a hirdetések terén is megmutatkozik. A megfelelő partnerrel pedig a végletekig kiaknázhatja az online hirdetésekben és a közösségi felületkben rejlő potenciált akár úgy, hogy a Facebook hirdetés árak kellőképpen reálisak maradnak.
Sajtóközlemény