Hirdetéseket kapnak a Samsung okoshűtők – sok felhasználó értetlenül és felháborodva fogadta a hírt

ahl pexels kevin malik 9031960

A Samsung új szoftverfrissítést indított az Egyesült Államokban, amely először jelenít meg reklámokat a Family Hub okoshűtők kijelzőjén. A döntés különösen meglepő, mivel a vállalat még idén áprilisban azt nyilatkozta a The Verge-nek, hogy „nincsenek tervei” hirdetések bevezetésére a hűtőkön. Most azonban egy „pilot program” keretében mégis megjelentek az első reklámok.

Pilot program a „felhasználói érték növelésére”

A Samsung hivatalos közleményében azzal indokolta a lépést, hogy a cég „az innováció és a mindennapi értékteremtés iránt elkötelezett.” Ennek részeként az Egyesült Államokban bizonyos Family Hub modellek egy hálózaton keresztül érkező (OTN) frissítést kapnak, amely tartalmazza az új felhasználási feltételeket (T&C) és adatvédelmi nyilatkozatot (PN).

A frissítést követően a hirdetések a hűtők kijelzőjén, az úgynevezett „Cover Screen” felületen jelennek meg, amikor az eszköz éppen tétlen állapotban van. A Samsung szerint a reklámok „gondosan válogatott promóciók” lesznek, amelyek a felhasználói élményt és az „okoshűtő tulajdonlásának értékét” hivatottak növelni.

A hirdetések formátuma a kijelző személyre szabási beállításaitól függően változhat. A vállalat hangsúlyozta, hogy reklámok nem jelennek meg, ha a képernyő „Art Mode”-ban működik, vagy ha fényképalbumokat jelenít meg. Az egyes reklámokat a felhasználók manuálisan eltüntethetik, így azok a kampány ideje alatt többször nem bukkannak fel.

Felhasználói felháborodás és a „képernyők mindenhol” koncepció

Az újítás híre gyorsan felrobbant az interneten: a Redditen sok felhasználó értetlenül és felháborodva fogadta a döntést. Sokan úgy vélik, hogy egy több ezer dolláros háztartási eszközön hirdetéseket látni egyszerűen elfogadhatatlan.

A lépés azonban illeszkedik a Samsung hosszabb távú stratégiájába. A vállalat az utóbbi években elindította a „screens everywhere” (képernyők mindenhol) programját, amelynek célja, hogy minden háztartási eszköz kijelzővel és online szolgáltatásokkal rendelkezzen. A reklámok megjelenítése tehát nem teljesen váratlan – a Samsung már tíz évvel ezelőtt elkezdte a hirdetések beépítését okostévéibe, és most ez a tendencia elérte a konyhákat is.

A program egyelőre kizárólag az amerikai piacon érhető el, és a vállalat nem közölte, hogy a későbbiekben más régiókban is bevezeti-e a hűtőreklámokat.

Ez is érdekelheti:

Ingyen csinosíthatod a nappalid: tévék milliói válnak a lakások új díszévé

A nyitókép csak illusztráció, forrás: Photo by Kevin Malik: pexels