Sajátos viselkedés jellemzi a Z-generációt, most éppen arról váltak híressé, hogy nem akarnak borravalót adni.
Érdekes kutatási eredményt közölt nemrég a Yahoo Finance.
Eszerint az 1990 és 2010 között született fiatalok nem adnak borravalót a pincéreknek, az ételfutároknak vagy a taxisoknak, írja a privatbankar.hu.
Ez már csak azért is érdekes, mert a kutatás szerint a boomerek, azaz a világháború és az 1960 között született idősebb generáció 83 százaléka nyilatkozott úgy, hogy mindig ad egy kis pénzt a szolgáltatásért cserébe.
De érdekes egy másik adatsor is.
A Z-generáció tagjai közül csak a 24 százalékuk ad borravalót a fodrászoknak, míg a millenniuni generációnál (1980-1990) ez az arány már 40 százalék, az X-generációnál (1960-1970) pedig 67.
A fiatalok tehát teljesen másképp gondolkodnak a „különdíjről“, ami nem is lenne talán akkora probléma.
Az azonban már annál inkább, írt erről nemrég az utajovobe.eu, hogy a döntéshozók, HR menedzserek, igazgatók nem, vagy nem igazán akarják őket alkalmazni a cégeiknél, mert szerintük egyszerűen nem alkalmasak a munkavégzésre.
A nyitókép csak illusztráció, forrás: Photo by Andrea Piacquadio: pexels