8 munkahely, amit végleg megszüntet a mesterséges intelligenica

Egyes előrejelzések szerint az elkövetkezendő években százmilliók is elveszthetik a munkájukat az AI térnyerése miatt.

A Nexford University most 8 állásról ír, melyet végleg megszüntet a mesterséges intelligencia az elkövetkezendő években, csak idő kérdése.

1. Ügyfélszolgálatos

Mint ismeretes, az ügyintézés már nem telefonon történik, nem is kell hozzá az ember. Ugyanakkor igaz az is, hogy az ügyfelek kérdései és problémái általában ismétlődnek, melyek megoldáshoz a mesterséges intelligencia tökéletesen arra, hogy automatizált válaszokat adjon a gyakran feltett kérdésekre.

2. Recepciósok

A vállalatok többsége már világszerte robotokat használ a recepción, így a hívásokat is már a mesterséges intelligencia kezeli. Az AimeReception például képes látni, hallgatni, megérteni és beszélgetni a vendégekkel és az ügyfelekkel.

3. Könyvelők

Sok vállalat használ már automatizálást és AI-t a könyvelésben. Az AI-alapú könyvelési szolgáltatások hatékony könyvelési rendszert, valamint rugalmasságot és biztonságot nyújtanak, tekintve, hogy felhőalapú szolgáltatásként állnak rendelkezésre. Az AI algoritmusok segítségével az AI biztosítja az adatok megfelelő gyűjtését, tárolását és elemzését. Az AI könyvelési szolgáltatás igénybevétele lényegesen olcsóbb, mint egy alkalmazott fizetése ugyanennek a munkának az elvégzéséért.

4. Értékesítők

Elmúltak azok az idők, amikor a vállalatoknak értékesítési munkatársakra volt szükségük a reklámozáshoz és a kiskereskedelmi tevékenységekhez. A reklámozás egyébként is a webes és közösségi média felé tolódott el, így nincs szükség értékesítőre, hisz az automatizált hirdetési megoldások lehetővé teszik a reklámozók számára, hogy egyedi tartalmakat hozzanak létre különböző típusú célközönségeik számára.

5. Kutatás és elemzés

Az adatelemzés és a kutatás olyan területek, melyek már most is alkalmazzák a mesterséges intelligencia használatát, mint a folyamatok racionalizálásának és az új adatok emberi segítség nélküli azonosításának módszerét. A modern számítógépek feldolgozási teljesítménye lehetővé teszi az adatok hatékony rendezését, extrapolálását és elemzését. A mesterséges intelligencia további fejlődésével vélhetően így nem is lesz szükség arra, hogy az ember szerepet játsszon az adatelemzésben és a kutatásban.

6. Raktáros

Az online értékesítés folyamatosan növekvő iparág, és egyre nagyobb szükség van olyan folyamatokra és automatizált rendszerekre, amelyek hatékonyan oldják meg a megrendelt áruk kiszállítás a vevőhöz, így nem lesz szükség a raktárosra.

7. Biztosítási kockázatelemző

A kockázatelemzés kapcsán a legfontosabb munka gyakran a rendelkezésre álló adatok elemzése és azok képleteken vagy struktúrákon belüli alkalmazása azért, hogy a vállalat a későbbiekben a legjobb ajánlatot adhassa az ügyfélnek. Az automatizálás azonban könnyedén el tudja végezni ezeket a feladatokat, és folyamatosan alkalmazkodik a bonyolultabb feladatok elvégzéséhez, ami csökkentheti, hogy egy vállalatnak hány kockázatelemzőre lesz szüksége.

8. Pénztáros

A kiskereskedelmi szférában az automatizálás egyik példája a boltokban található önkiszolgáló pénztárak alkalmazása, melyek az élelmiszerüzletekben és a nagyáruházakban váltak ismertté a közelmúltban. Amikor egy vállalat ilyen pénztárakat vesz igénybe, az tulajdonképpen egy költség-haszon elemzés eredménye, következménye. Bár az, hogy a vásárlók maguk szkennelhetik be a saját áruikat, növelheti a lopások eseteit, a vállalatok mégis több pénzt takaríthatnak meg azáltal, hogy kevesebb embert alkalmaznak a pénztárakban.

A nyitókép csak illusztráció, forrás: Image by wayhomestudio on Freepik