3 ok, amiért egy marketing ügynökségnek szüksége van CRM rendszerre

Egy online marketing ügynökségnél mindig zajlik az élet. A sales-esek behozzák az új ügyfeleket és tartják a kapcsolatot a meglévőkkel, a kampánymenedzserek a projektek lebonyolításán dolgoznak, a szövegírók és grafikusok a kreatív munkafolyamatokért felelnek, a pénzügyes a cég anyagi teendőit intézi, a HR-es pedig a munkatársak ügyes-bajos dolgaival foglalkozik.

Ha mindez nincs egy olyan jól átlátható, könnyen kezelhető rendszerbe foglalva, mint a MiniCRM szoftvere, akkor igen könnyen kaotikussá válik a helyzet: a munkatársak kiégnek a nagy fokú stressz miatt, az ügyfelek bizalma elveszik, a cég pedig rossz hírnévre tesz szert.

Mindez viszont elkerülhető, ha a mindennapokat segíti egy profi CRM rendszer. Hogy pontosan mi hasznát veszi egy marketing ügynökség? Nézzünk pár példát!

Ügyféladatok egyszerű kezelése

Egy nagyobb ügynökségnél nem ritka, ha több száz vagy akár ezer ügyféllel is szerződésben áll. Ez pedig adatok tömkelegét jelenti, hisz mindegyik cégnek van saját neve, adószáma, kapcsolattartási telefonszáma és e-mail-címe, más-más szolgáltatásokat vesznek igénybe, és persze az együttműködés előzményeivel sem árt tisztában lenni.

Ez mondhatni megszámlálhatatlanul sok adatot jelent, amiket nemcsak tárolni kell, hanem dolgozni is velük, erre pedig egy vagy több megosztott Excel-táblázat már abszolút alkalmatlan. A CRM rendszernek viszont pont ez az egyik erőssége!

Itt ugyanis minden ügyfél saját adatlapot kap, amelyen minden fontos információ szerepel, a szerződéstől kezdve a számlázási infókon át a korábbi levelezésekig. Amelyik kollégának feladata van egy adott ügyféllel kapcsolatban, csak kikeresi az adatlapjait, és vehet fel magának vagy másnak teeendőt, utánanézhet az előzményeknek. Mivel a program felhőalapú, ezért az adatok mindig naprakészek, bárki bármit módosít, az a többieknél is megjelenik. 

A feladatok egyszerű felosztása

A marketing ügynökségeknél elengedhetetlen, hogy a kollégák összedolgozzanak, a munkafolyamatok ugyanis egymásra épülnek. Nézzünk erre egy klasszikus példát: a sales-es behozza az új ügyfelet, az irodavezető megköti vele a szerződést, a SEO-s átnézi a weboldalát és javaslatot tesz a hibák javítására, a grafikusok és szövegírók elkészítik a kért tartalmakat, a pénzügy pedig kiállítja a díjbekérőt és a számlát. 

Vajon honnan tudja egyikük, hogy hol tart a másikuk a munkában? A CRM-mel nagyon egyszerűen, hiszen ahogy említettük, az ügyfelek adatlapjain minden információ ott van, így a dolgozóknak nem kell egymástól e-mailben, telefonon, vagy személyesen kérdezősködniük.

Pofonegyszerű HR folyamatok

Ha a cég tegyük fel, szövegírókat keres, akkor a CRM segítségével a folyamat nagy része automatizálható. 

A beérkező jelentkezésekre a rendszer automatikus válaszlevelet küld, a próbamunka egyetlen kattintással kiküldhető, ha pedig beérkezik, jön a teendő a HR-esnek, hogy nézze át és ha megfelelőnek találja, szervezze meg az interjút. Igen, mindezt lehet ilyen könnyedén is!

Szponzorált tartalom – Hirdetés (x)